6 patarimai tėvams, kaip padėti vaikams moksluose - Braingym

Vyresnio amžiaus ir pradinių klasių vaikai gali turėti gerus sprendimų priėmimo įgūdžius, deja, šie įgūdžiai retai padeda taip gerai apgalvoti ir priimti sprendimus, kaip su mamos ar tėčio pagalba. Taigi, daugeliu atveju, tėvai turėtų nurodyti vaikams sprendimų priėmimo gaires. Tačiau pernelyg griežta kontrolė dažnai trukdo vaikams lavinti sprendimų priėmimo įgūdžius savarankiškai. Augant vaikams, tėvai turėtų vis rečiau atlikti vadovų vaidmenį ir dažniau tapti konsultantais.

Pasiteiravomė trenėrės, kuriose srityse tėvai privalo dalyvauti, nes daro labai gerą įtaką vaikų edukacijai.

  1. Bendravimas, laiko praleidimas kartu.

Dialogas su vaiku ir domėjimasis jo pasiekimais, mokykliniu gyvenimu yra neatsiejama jo edukacijos dalis.

  1. Motyvacija, motyvavimas, būdas motyvuoti.

Vaikams labai svarbu žinoti, kodėl jie mokosi, todėl labai svarbu tai paaiškinti. Motyvuotas vaikas visada noriai domėsis mokslais ir dės daugiau pastangų.

  1. Vaiko įvedimas į rėžimą.

Laiko planavimas vaikui yra tiek pat svarbus, kaip ir bet kuriam suaugusiam žmogui. Tai yra tam tikras „circle of life“ (angl. gyvenimo ciklas/rėžimas). Trenerė pateikia pavyzdį, kad vaikas turėtų žinoti laiką, valandą iki kurios privalo atlikti namų darbus, namų ruošą. Taip jis pats pradeda planuotis savo veiklą. Taip pat, mums visiems yra be galo svarbus miegas, kadangi miegant mūsų smegenys apdoroja visą informaciją ir atsikėlę ryte mes esame vėl pasiruošę naujos informacijos pasisavinimui. Būtent dėl šios priežasties vaikas privalo žinoti, kad, pavyzdžiui, 21 val. privalo eiti miegoti, o atlikti arba neatlikti namų darbai yra jo atsakomybė bei pareiga.

 

Paprašėme trenerės Justinos įvardinti tris sritis, ko tėvams nepatartina daryti, ir kuriose srityse leisti vaikams mąstyti savarankiškai.

  1. Namų darbai.

Trenerė paminėjo, jog nepatartina ir netgi draustina tėvams ruošti namų darbus už vaikus, kadangi tai yra labai didelė „meškos paslauga“. Kai vaikui yra pasakoma, kaip jis turi atlikti pratimą, arba paaiškinama užduotis, nėra „pajungiamos“ vaiko smegenys ir jis nustoja mąstyti savarankiškai, todėl trenerė pataria tėvams leisti vaikui spręsti namų užduotis savarankiškai.

  1. Vien tik nuobaudos ir barimas.

Negalima vaiko tik barti, nes, kaip ir kiekvienam suaugusiajam darbe, taip ir vaikui mokykloje būtina motyvacija. Tėvai turi aptarti su vaiku jo pareigą eiti į mokyklą, paaiškinti ir leisti suprasti, kad jo pažymiai yra jo atlyginimas, taip pat kaip ir tėvų darbo rezultatai daro tiesioginę įtaką atlyginimui darbe. Būtinai reikia pasidžiaugti kiekvienu geru pazymiu,o taip pat tureti pokalbius kodel atsiranda neigiamas pažymys, išsiaiškinti, kodėl toks pažymys atsirado, ir išgirsti vaiko nuomonę.

  1. Apleistas mokyklinis gyvenimas.

Trenerė pabrėžia, kad apsilankyti mokykloje tėvai turėtų ne tik per atvirų durų dienas arba tėvų susirinkimus, bet ir bendrauti su mokytojais bei aptarti įvykius mokykloje su vaiku.

 

Facebook Comments

Leave a Reply